torsdag 21. januar 2010

Pastor seminar og sightseeing

Noen dager er enda mer hektiske enn andre. Onsdag kjørte vi i
halvannen time til Trichy for å ha pastor seminar. Pastor seminarene
er det jeg som har tatt ansvar for og dette har vært en utfordring for
meg. På dette andre seminaret tok jeg utgangspunkt i disiplenes
tjeneste ved den galileiske sjø, men temaet var ellers av praktisk
karakter. Det var god respons på seminaret og dette var en flott
menighet. Her hadde de også en dyktig gitarist som lokket fram indiske
toner på gitaren. Etter seminaret ble det mat i lokalet. Vi kaller
disse bespisningene et "troesmåltid". Disse måltidene kan jo være et
biolgisk mangfold, men heldigvis har ingen av oss blitt syke.

På veien hjem var vi innom flere små menigheter på øde steder. Vi tok
bilder og noen av disse stedene er svært fattige. Vi kom derfor sent
tilbake til Thanjavur og hadde bare litt over en time før vi måtte dra
på vekkelsesmøtet i menighetenn og jeg følte veldig for å slappe av
litt, men måtte prioritere bloggen og bildene. Det er jo så hyggelig
at så mange følger oss hjemme på vår reise. Både Thor Ivar og jeg kom
derfor slitene til møtet. Men denne kvelden så nok Herren til vårt
hjerte siden vi fikk oppleve et fantastisk møte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar