tirsdag 12. januar 2010

Mannen som ville tjene Jesus med lego

Forbønnskøen i Evangeliesalen var meget lang i November da vi besøkte Randers. Vi ba til Gud for alle mulige behov i over en time. Noen var deprimert, andre hadde sykdommer. Plutselig står en mann foran oss med et meget spesielt bønnebegjær.
-Jeg har en interesse i livet og det er å bygge lego. Kan dere be til Gud for meg slik at jeg kan få tjene Jesus med mine legoklosser, sa han mens han så bekymret på meg.
Thor Ivar som står ved siden av meg lurer på hva mannen har sagt siden det var for mye lyd i rommet til at han kunne oppfatte hva denne underlige broderen ville vi skulle be for.
-Vi må be for hans legoklosser, han vil tjene Jesus med sine legoklosser, sa jeg til Thor Ivar.
Vi ba begge to for mannen og han løftet sine hender i forventning mens han utbrøt et halleluja.
 
I ettertid har jeg fortalt mange om denne hendelsen. Det er nemlig så viktig for oss at vi møter folk på deres nivå. Denne opplevelsen ble en tale for meg.
 
For et par dager siden snakker jeg med min danske venn Simon.
-Mannen har fått bønnesvar, forteller han meg. Du vet disse legoklossene som Ejnar har fått med seg, det er jo en koffert med 10kg legoklosser som han skal ha med til barna på barnehjemmet i India. Disse klossene er gitt av mannen som dere ba for. Så nå har han fått tjent Jesus med legoklossene sine.
Jeg blir helt målløs. Ejnar har jo ikke visst noe om at vi har bedt for mannen og hans legoklosser. Ejnar hadde jo snakket om å kontakte fabrikken i Billund. Men isteden så har denne mannen gitt ham lego så det rekker til et helt barnehjem.
 
Jeg har opplevd mange små og store ting som har talt til meg i de siste uker og dette føyer seg inn i rekken av hverdagsopplevelser med Jesus. En god historie har nå blitt enda bedre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar