torsdag 14. januar 2010

Flyvertinne med hytte på Hvaler

-Jeg elsker dialekten din, sa en hyggelig svensk flyvertinne idet jeg hentet min koffert bakerst i flyet.
-Vi har hytte på Hvaler, fortalte hun. Vi elsker dette området og er mye på Hvaler
-Hvilken øy, spurte jeg mens jeg spaserte ut av det tomme flyet med en rekke pratsomme damer på slep.
-Vesterøy, sier hun
-Hvor på Vesterøy?
-I nærheten av Galleri Sand, forklarer hun meg.
Siden jeg i yngre år har oppholdt meg i alle helger og ferier på vår hytte på Varsundtoppen så følte jeg at jeg dette begynte å bli litt pussig. Etter faren min døde i 2000 så ble hytta solgt til et ektpar fra Oslo.
-Men hvilken hytte er det da, spurte jeg.
-Det er hytta til Wold, sier hun og får sjokk da jeg presenterer meg som Erik Wold.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar